Wyważarka HOFMANN GEODYNA 9000P
Opis
WYWAŻARKA HOFMANN GEODYNA™ 9000P DO KÓŁ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH
Wyważarka HOFMANN GEODYNA 9000P to w pełni zautomatyzowane, cyfrowe urządzenie dedykowane do obsługi kół samochodów osobowych i dostawczych. Wyważarka wyposażona jest w duży, kolorowy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 21,5”, 5 kamer CCD skanujących felgę i oponę z różnych kierunków wspieranych przez układ wiązek laserowych w układzie 3D. Wystarczy jeden przebieg, aby wykryć ewentualne wady felgi lub opony. Cały proces odbywa się z najwyższą precyzją i dokładnością. Wszystkie defekty opon i felgi są zobrazowane w sposób graficzny, łatwy do analizy, który można wydrukować. Wyważarka wyposażona jest również w tzw. elektroniczny test drogowy, wykonywany w jednym procesie pomiarowym, czyli bezdotykowy pomiar bicia osiowego i promieniowego (zarówno odrębny, dla felgi i opony jak i dla całego koła).
Główne cechy wyważarki Hofmann Geodyna 9000P:
- 21,5” kolorowy, dotykowy ekran LCD;
- Automatyczna i bezdotykowa metoda wprowadzania danych koła;
- HSP – tryb umieszczania dzielonego ciężarka za szprychami;
- VPM – wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych;
- Ramię pomiarowe typu GEODATA;
- Automatyczne ustawianie koła w pozycji wskazanej do naklejenia lub nabicia ciężarka;
- Automatyczny pomiar głębokości bieżnika;
- Sprzęgło elektromechaniczne z możliwością blokady wału głównego za jego pomocą;
- Elektromechaniczny zacisk koła;
- Układ oświetlenia wewnętrznej części felgi oraz lustro;
- Funkcja pomiaru niewyważenia i bicia obręczy koła;
- Specjalny program do minimalizacji i optymalizacji wyważenia koła;
- Specjalny program dla kół typu PAX;
- Funkcja wydruku za pomocą wbudowanej drukarki
DANE TECHNICZNE:
Sposób wyświetlania danych: dotykowy monitor LCD 21,5"
Sposób wprowadzania danych (średnica felgi i odległość koła): kamery CCD i laser - automatycznie
Sposób wprowadzania danych (szerokość felgi): kamery CCD i laser - automatycznie
Klejenie ciężarków wewnątrz felgi za pomocą ramienia GEODATA w programie EASYALU1: tak
Klejenie ciężarków wewnątrz felgi za pomocą punktu lasera na godz. 5 w programie EASYALU2: tak
Uchwyt szybkomocujący PowerClamp: tak
Automatyczne rozróżnianie rodzaju felgi stalowej/aluminiowej: tak
Hamulec elektro-magnetyczny + system AUTO-STOP zatrzymanie koła na miejscu naklejenie ciężarka: tak
Oświetlenie i lusterko ułatwiające naklejanie ciężarków: tak
Obudowa umożliwiająca ustawienie wyważarki pod ścianą: tak
Ramię GEODATA wykonane z aluminium, blokowane elektro-magnetycznie: tak
Inteligentna winda do kół: nie
Skaner felgi - bezobsługowe wprowadzanie parametrów koła, w tym do programu ukrytego ciężarka: tak
Szybki program diagnostyczny do pomiaru bicia promieniowego - MATCHING: tak
Program do pełnej diagnostyki, test drogowy, OPTILINE - pozycjonowanie4 kół na pojeździe: tak
Czas pomiaru felgi stalowej: 7/90 s
Czas pomiaru felgi aluminowej: 30/40/90 s
Czas pomiaru kontrolnego po wyważeniu QUICKBAL: 4,5 s
Prędkość obrotowa wyważania: < 200 obr./min.
Zakres obsługiwanych średnic felg: 8"-32"
Zakres obsługiwanych szerokości felg: 1"-20"
Średnica otworu centrującego: 43 - 116 mm
Maksymalna średnica koła: 1050 mm
Maksymalna waga wyważanego koła: 70 kg
Typ napędu: elektryczny
Typ zacisku: Power Clamp™
Średnica wału: 40 mm
Długość wału: 225 mm
Dokładność wyważania: 1g
Rozdzielczość kątowa: ± 0,35°
Zasilanie: 230V 50/60Hz
Wymiary szer. x gł. x wys.: 1450 x 990 x 1710 mm
Waga urządzenia: 155 kg
Numer katalogowy:
111-EEWB771AE1 (9000P, z uchwytem szybkomocującym i laserem)
Gwarancja: 12 miesięcy (zapytaj o możliwość przedłużenia)
DIAGNOSTYKA TRÓJWYMIAROWA
|
Rodzaj, wielkość i położenie wadliwego miejsca na powierzchni opony jest identyfikowane i mierzone za pomocą bezdotykowej technologii 3D, a następnie wizualizowane na ekranie za pomocą obrazowania trójwymiarowego. |
BICIE PROMIENIOWE
|
Dla łatwej diagnostyki drgań wyświetlane są wartości szczyt-szczyt i pierwsza harmoniczna bicia koła. Jeżeli są niezbędne, wyświetlane są również informacje o biciu i dopasowaniu obręczy. |
INTERFEJS GRAFICZNY PLATINUM
|
Na dużym, kolorowym i dotykowym wyświetlaczu LCD o przekątnej 21,5”, dzięki nowoczesnemu, graficznemu interfejsowi PLATINUM można odczytywać w sposób szybki i intuicyjny informacje o niewyważeniu oraz położeniu koła. |
DOPASOWANIE GEOMETRYCZNE
|
Diagnoza bicia promieniowego wykonywana jest w tym samym cyklu co w pomiar niewyważenia, co pozwala na dużą oszczędność czasu. Wysoki poziom bicia jest automatycznie wykrywany podczas diagnozy felgi, zapewniając odpowiednie dopasowanie. |
SKANER FELG
|
Skaner felgi automatycznie wykrywa średnicę i offset felgi, a także liczbę i położenie szprych. Następnie automatycznie wybiera tryb równoważenia, rodzaje ciężarków i wielkości wag. |
TECHNOLOGIA EASYWEIGHT™
|
Promień lasera z wysoką precyzją wskazuje miejsce, w którym należy umieścić ciężarek, niezbędny w procesie wyważania, co zwiększa dokładność i szybkość całej operacji. |
DŁUGI WAŁ GŁÓWNY
|
Wał główny o długości 225 mm pozwala na stosowanie wymiennych kołnierzy oraz innych akcesoriów do prawie wszystkich typów felg. |
TECHNOLOGIA EASYALU™
|
Dotknij obręczy ramieniem GEODATA™, aby wprowadzić jej wymiary i automatycznie wybierz tryb równoważenia. |
ZACISK POWER CLAMP™
|
Opatentowany, elektromechaniczny zacisk POWER CLAMP™ dokładnie dociska koło ze stałą siłą, zmniejszając szansę przekłamań w trakcie pomiarów. |
OSŁONA KOŁA
|
Opatentowana, ergonomiczna, teleskopowa i chowana osłona koła, nie wychodząca poza obrys maszyny. |
SYSTEM QUICKBAL™
|
System umożliwiający 30% redukcję czasu cyklu (do mniej niż 4,5 sekundy), przy zapewnieniu tej samej wysokiej dokładności. |
TECHNOLOGIA VPM
|
Technologia pomiarowa VPM (wirtualny pomiar płaszczyzn korekcyjnych), zapewnia wysoką precyzję i powtarzalność uzyskiwanych wyników. |
TRYB DZIELONYCH CIĘŻARKÓW
|
Tryb pozwalający na ukrywanie klejonych ciężarków za dwoma sąsiednimi szprychami, w taki sposób, aby, nie można było ich zobaczyć z zewnątrz felgi. |
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Autom. wprowadzanie danych | Tak |
Uchwyt szybkomocujący | Tak |
Rodzaj wyświetlacza | Monitor |